Data in, data out. Cum să integrați Hubspot cu ERP, CRM sau alt sistem proprietar

Data in, data out. Cum să integrați Hubspot cu ERP, CRM sau alt sistem proprietar
21.11.2022

Transferaţi date
din CRM în ERP
sau în
sistemele
proprietare

Despre HubSpot

HubSpot este o platformă CRM care conectează într-un singur loc tot ceea ce au nevoie companiile de dimensiuni mari pentru a oferi cea mai bună experiență a clienților din clasa lor. Sprijină companiile să atragă vizitatori, să convertească lead-uri și să încheie și să păstreze clienții. Include funcționalități CRM esențiale, cum ar fi previziunile de vânzări, marketingul prin e-mail și gestionarea contactelor și a lead-urilor.

Orice proces de integrare a datelor între HubSpot și sistemele ERP sau sistemele proprietare este ușor de implementat, pentru că utilizarea celor cinci produse de bază este intuitivă. Bazându-se pe faptul că este o platformă ușor de utilizat și având un abonament eficient din punct de vedere al costurilor, HubSpot îţi permite să te concentrezi pe activitatea ta, fiind în permanență la curent cu afacerile, taskurile, întâlnirile, contractele și apelurile tale.

Pentru a o utiliza, trebuie să îţi creezi un cont. Urmând pașii menționați pe platformă, vei avea contul gata în mai puțin de 3 minute.

Poti conecta/integra ERP-ul sau sistemul tău proprietar la platforma HubSpot cu ajutorul instrumentului Webhooks.

Ce este un Webhook?

Există diferite definiții. O definiție generală este că un Webhook este o modalitate prin care o aplicație poate furniza date unei alte aplicații în timp real. Este o metodă de comunicare eficientă pentru aplicațiile online, care îţi permite să trimiți cereri către un URL arbitrar ori de câte ori au loc anumite evenimente pe site-ul respectiv.

Webhook-urile sunt uneori denumite "API inversate", deoarece aplicația care trimite datele inițiază comunicarea și nu cea care le primește. Acestea sunt callback-uri HTTP definite de utilizator (sau mici fragmente de cod legate de o aplicație web) de la o platformă la un serviciu extern, de obicei declanșate atunci când apare un eveniment predefinit. Webhook-urile primesc apeluri doar atunci când aplicațiile respective au unele actualizări ale setului de date, aceasta fiind una dintre caracteristicile care le diferențiază de API.

De obicei, acestea sunt utilizate pentru a trimite noi abonamente și dezabonări la o listă de e-mailuri către un sistem CRM, pentru a actualiza automat un software atunci când facturile sunt plătite sau pentru a configura orice tip de notificare în funcție de ceea ce te interesează.

Webhook-urile sunt o piesă importantă de integrare a sistemelor și pot fi implementate în HubSpot prin utilizarea a trei opțiuni:

  1. Webhooks API
  2. Extensii de flux de lucru
  3. Acțiunea Webhook prin intermediul roboților/fluxurilor de lucru

Webhook API

Această opțiune este disponibilă pentru toate planurile de abonament ale HubSpot. Folosind-o, poți crea o aplicație care te ajută să te abonezi la diverse evenimente care au loc în cadrul oricărui portal. Crearea, ștergerea și actualizarea contactelor, a companiilor, a afacerilor și a proprietăților sunt incluse în lista de evenimente. Webhook API te ajută să păstrezi datele sincronizate în CRM ori de câte ori are loc o modificare.

Extensii de flux de lucru

Această opțiune este disponibilă în fluxurile de lucru bazate pe contact și te ajută să creezi acțiuni de flux de lucru personalizate care trimit date de la HubSpot la un URL webhook.

Scalabilitatea sa îți permite să îl integrezi cu alte sisteme, cum ar fi CRM, furnizori de SMS, furnizori de notificări push și instrumente de colaborare. Fiind ușor de utilizat, are un flux de lucru intuitiv pe care îl poți seta în funcție de nevoile tale. Este mai eficient prin faptul că îți oferă doar datele de care ai nevoie, economisind timp pentru a nu le analiza și căuta în exces.

Fluxuri de lucru Webhook

Această opțiune este disponibilă în cazul unui abonament Operations Hub Professional. Te ajută să stabilești modul și condițiile de sincronizare a datelor între HubSpot și sistemul tău CRM. Poți utiliza șabloanele deja furnizate de HubSpot sau îți poți crea propriile șabloane.

Pentru a utiliza și a crea fluxuri de lucru care să îți servească, după ce te-ai logat în contul tău, poți configura o conexiune la canalele de social media pentru care ai nevoie de introducerea datelor în sistemul tău și le poți integra.

Poți gestiona limita de limitare a URL-urilor și a evenimentelor în pagina de configurare a aplicației tale din contul tău de dezvoltator:

  • În contul tău de dezvoltator, navighează la tabloul de bord al aplicației tale.
  • Dă clic pe numele aplicației pentru care dorești să configurezi webhooks.
  • În meniul din bara laterală din stânga, se accesează Webhooks.
  • În câmpul Target URL, introdu URL-ul la care HubSpot va face o cerere POST atunci când se declanșează evenimentele.
  • Utilizeaza setarea Event throttling (Limitarea evenimentelor) pentru a ajusta numărul maxim de evenimente pe care HubSpot va încerca să le trimită.
  • Clic peSave (Salvare).

În contul tău, poți folosi șabloanele deja furnizate de HubSpot pentru a primi datele de care ai nevoie sau pe care vrei să le urmărești.

Poți urma pașii de mai jos pentru a configura un flux de lucru:

  • Se alege un șablon care răspunde nevoilor tale.
  • Selecteaza declanșatorul pentru fluxul tău de lucru ? în prima casetă care apare, caută o pictogramă mică reprezentând un creion. Dă clic pe această pictogramă și va apărea un nou panou în partea stângă. Acolo poți selecta declanșatorul care se potrivește cel mai bine nevoilor tale.
  • După fiecare modificare pe care o faci, apasă întotdeauna butonul Save (Salvare) pentru a te asigura că toate modificările au fost efectuate.
  • Poți, de asemenea, să adaugi mai mulți pași sau să elimini unii pași din fluxul de lucru, dacă consideri acest lucru:
    • Adaugă făcând clic pe pictograma plus (“+”) de pe linia dreaptă la caseta de mai jos.
    • Elimină făcând clic pe opțiunea Action (în colțul din stânga al căsuței pe care vrei să o elimini) și selectează opțiunea Delete (Ștergere). Aici vei avea două opțiuni: "Această acțiune" sau "Această acțiune și toate cele de după ea". Alege-o pe cea care ți se potrivește cel mai bine.
  • După ce ai setat fluxul de lucru, îl poți testa făcând clic pe butonul Test, situat în colțul din stânga sus al paginii. Acesta îți va permite să găsești și să corectezi eventualele erori, dacă este cazul.

După ce ai setat URL-ul webhook, vei crea unul sau mai multe abonamente. În acest fel, vei primi notificări cu privire la acele evenimente pe care le-ai selectat. Abonamentele se aplică tuturor clienților care au instalat integrarea ta. Asta înseamnă că trebuie să specifici doar o singură dată de ce abonamente ai nevoie. Odată ce ai activat un abonament pentru o aplicație, aceasta va începe automat să primească webhook-uri pentru toți clienții care au instalat aplicația, iar integrarea ta va începe să primească declanșatoare de webhook-uri de la orice client nou.

Poți crea abonamente webhook în contul tău de dezvoltator HubSpot, urmând pașii de mai jos:

  • În contul tău de dezvoltator HubSpot, navighează în tabloul de bordApps.
  • Clic pe numele aplicației
  • În meniul din bara laterală din stânga, navighează la Webhooks.
  • Clic pe Create subscription (Creare abonament).
  • În panoul din dreapta, clic pe meniul derulant Which object types? și selectează obiectele pentru care dorești să creezi un abonament.
  • Clic pe meniul derulant Listen for which events (Ascultă pentru ce evenimente) și selectează tipurile de evenimente.
  • Dacă se creează un abonament pentru evenimente de modificare a proprietăților, clic pe meniul derulant Care proprietăți? și se selectează proprietățile care trebuie ascultate.
  • Clic pe Abonare.
  • Abonamentul va apărea în setările webhooks. Abonamentele noi sunt create într-o stare de pauză, așa că va trebui să activezi abonamentul pentru a putea trimite webhooks:
    • În secțiunea Event subscriptions (Abonamente la evenimente), mergi deasupra tipului de obiect și clic pe View subscriptions (Vizualizare abonamente).
    • Se selectează caseta de selectare de lângă eveniment, apoi, în antetul tabelului, clic pe Activate (Activare).

Profită de HubSpot și de opțiunile sale!

Ultimele

articole

Descoperă ultimele noastre tutoriale în materie de dezvoltare software și află mai multe despre noile lansări de proiect.
Citește blogul nostru