1

Avantajele implementării unui sistem open-source pentru gestionarea unei biblioteci

Avantajele implementării unui sistem open-source pentru gestionarea unei biblioteci
03.06.2021

Bibliotecile au o multitudine de roluri și un software bun este crucial în organizarea tuturor sarcinilor zilnice.

PMB Services este un software gratuit și open source, un ILS flexibil (Integrated Library System) și respectă regulile biblioteconomiei. Este o aplicație web, bazată pe o platformă Web Server, care poate să ruleze pe Linux, Mac OS X sau Windows.

PMB este utilizat de instituții mari precum autoritățile locale, ministere, rețele de biblioteci publice, colegii sau licee.

PMB vine cu soluții la cele mai frecvente probleme din fluxul de lucru al unui bibliotecar:

  1. Catalogarea : Software-ul este capabil să salveze orice fel de informații (cărți, reviste, buletine periodice, documente electronice, partituri muzicale etc.). Datele standard pot fi îmbogățite cu informații specifice necesare în bibliotecă.

  1. Circulația cărților : datele pentru fiecare abonat la bibliotecă sunt introduse rapid în software. De asemenea, aceste date pot fi modificate oricând. Datele care implică durata împrumutului și alte informații utile pot fi personalizate.

  1. Biblioteca digitală : PMB poate cataloga orice tip de resursă digitală, inclusiv site-uri web, videoclipuri, cărți electronice. Fiecare resursă poate fi asociată cu unul sau mai multe fișiere: un extras, o imagine, un rezumat, o carte electronică, un link multimedia. PMB verifică toate linkurile web înregistrate pentru a asigura integritatea informațiilor.

  1. Urmărire și raportare : PMB poate ajuta bibliotecarii și managerii să analizeze și să înțeleagă mai bine clienții bibliotecii prin integrarea instrumentelor statistice. Cu câteva click-uri, puteți extrage cu ușurință informații despre persoanele care vizitează biblioteca sau despre utilizarea portalului.

  1. Comunicare : PMB oferă un CMS utilizat de bibliotecari pentru a publica conținut pe site-ul web, astfel încât utilizatorii să poată accesa informații despre ultimele achiziții, diferite evenimente, unele întrebări frecvente (FAQ) etc. Clienții bibliotecii își pot accesa și contul personal și păstra legătura cu bibliotecarii.

  1. Interoperabilitate: Toate bazele de date PMB pot fi vizibile folosind diferite servicii precum Z3950 sau un API. PMB oferă un API care poate îndeplini o varietate de funcții: căutări simple sau multiple pe criterii, disponibilitatea copiilor cărții, preluarea datelor despre un anumit debitor, plasarea rezervărilor pe cărți etc. De asemenea, bazele de date PMB pot fi indexate de toate motoare de căutare.

Citește studiul de caz

Ultimele

articole

Descoperă ultimele noastre tutoriale în materie de dezvoltare software și află mai multe despre noile lansări de proiect.
Citește blogul nostru